Radyatördeki su devir daim yaparak ısınan motor parçalarının soğumasına yardımcı olur. Zamanla bu su miktarı azalır. İşte bu yüzden belirli aralıklarla radyatöre su ilave ederiz.
Araba çalıştıktan sonra motor parçalarının sürtünmesi, ateşlemeler ve kıvılcımlar nedeniyle motor sıcaklığı yükselir. Bu sıcaklığı düşürmek ve belirli bir seviyede tutmak için arabanın su soğutma sistemi devreye girer. İşte bu su radyatöre koyduğumuz sudur. Motor içinde dolaşan soğuk su, parçaların ısınmamasını ve motor sıcaklığının belirli bir seviyede kalmasını sağlar. Bu sayede motor ve parçalarının zarar görmesi engellenmiş olur.
Arabanın hızlanmasıyla oluşan soğuk hava bir pervane ile daha da güçlendirilerek radyatöre ulaştırılır. Bu sayede radyatördeki suyunun soğuması sağlanır.
Radyatöre su koyarken motorun sıcak olmaması gerekir. Aski halde radyatör sisteminde çatlaklar meydana gelebilir. Ayrıca kireçten arındırılmış yumuşak su konulması en idealidir.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.