On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısında İran'da El-Bab Ali Muhammed isminde bir Acem tarafından ortaya atılan bozuk inanç yolu. Bu inancı kabul edenlere "Babi", yollarına da "Babilik" denmiştir.
El-Bab Ali Muhammed, İran'da Kazım Reşti isimli bozuk inanışlı birisinden aldığı bozuk bilgilerle yetişti ve onun ölümünden sonra yerine geçerek almış olduğu bozuk fikirlerini gizlice ve sinsi şekilde yaymaya başladı. Etrafına topladığı cahil kimselere bozuk fikirlerini aşıladı. Kendisinin Mehdi olduğunu ilan etti. İddiasını kuvvetlendirmek için birçok sözler uydurdu. Bu iddiası İslam alimleri tarafından delilleriyle çürütülünce, yol değiştirerek bu defa kendisinin beklenen imama açılan bir bab (kapı) olduğunu söyledi. Ayrıca Peygamberlik iddiasında bulundu. Sonra da tanrı olduğunu söyledi.
El-Bab Ali Muhammed'in bozuk fikirleri 19. asırda İran Şahının koyu zulmü altında inleyen cahil halk topluluklarında taraftar buldu. İngilizlerin maddi ve manevi desteğiyle daha çok taraftar topladılar. Böylece Babiler her türlü ahlaksızlığı teşvik ederek, ahlakça düşük kimseleri kadınlar vasıtasıyla avlayarak tuzağa düşürdüler.
El-Bab Ali Muhammed, El-Beyan adlı kitap yazdı. Bu kitabında kıyameti, öldükten sonra dirilmeyi inkar etti.
İngiliz, Rus ve misyonerlerin yardım ve teşvikiyle fikirlerine pekçok taraftar bulan El-Bab Ali, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dininin tek din halinde birleşmesi fikrini de savundu. Yedi ve on dokuz rakamlarının kudsiliğini bildirdi. Evlenmeyi on bir yaşından itibaren herkese mecbur tuttu. Hanımı ölen erkeğin en fazla 90 gün, kocası ölen kadının en geç 95 gün sonra evlenmesini mecbur etti. Bu suretle Babilerin nüfuslarının kısa zamanda artıp hakim duruma geçmeleri için çalıştı. Her Babinin, her yıl sermayesinin beşte birini yönetici kurula ödemesini mecbur tuttu. Para cezaları ve karı-kocanın birlikte yaşamasını yasaklama, yani evlilikleri devam ettiği halde geçici bir süre için ayırma cezası haricindeki bütün cezaların kaldırıldığını ilan etti.
Her türlü faizin mubah olduğunu, on bir-kırk iki yaşları arasındaki kimselerin yılda on dokuz gün, güneşin doğuşu ile batışı arasında perhiz yaparak oruç tutmalarını emretti. Cenaze namazı haricinde cemaatle namaz olmadığını söyledi. Kadınların istedikleri şekilde yabancı erkeklerle gezme ve flörtün ibadet olduğunu bildirdi. İslam dininin ipekli kumaşlar ve mücevherlerle ilgili yasaklarını kaldırdı. Her gün kendi yazdığı El-Beyan adlı kitaptan on dokuz cümle okumak şartını getirdi. Taraftarlarına "Ehl-i Beyan" da denmiştir.
El-Bab Ali Muhammed, bozguncu fikirleri ve sapık inanışı sebebiyle önce yakalanıp hapse atıldı. Nihayet 1850 senesinde Tebriz'de idam edildi. Daha sonra yerine geçen ve sapık yolunu devam ettiren Behaullah tarafından cesedi ve kemikleri Akka'ya götürülerek defnedildi.
El-Bab Ali Muhammed'in ölümünden sonra yerine talebesi Mirza Hüseyin Ali geçti. El-Bab'ın fikirlerinden beğenmediklerini çıkarıp yerine kendi görüşlerini hakim kıldı ve kendisine Behaullah lakabını verdi ve sapık fikirlerini yaymaya başladı. Babilik, Behailiğin bir başlangıcı kabul edilmiştir (Bkz. Behailik).
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.