Bir sınav, bir öğretim yılı, bir okul; ya da herhangi bir yarış başarıyla sonuçlandırabilir. Ancak bu sonuç iyi değerlendirilemezse, amaçlanan hedefe tam ulaşılamaz. Onun için tüm emeklerin değer kazanımı ve istenilen biçimde meyvesini vermesi konusunda da final olarak çok dikkatli, zamanlı ve akılcı bir girişimcilikle sonuca ulaşılmalıdır. Genelde başarının değerlendirimi, küçük sınıflarda ve ilköğretim bitene dek ilgili yasa ve yönetmeliklerle (öğrenciye bırakılmaksızın) sağlanmıştır. Ama ilköğretimin bitimiyle, bir sonraki okulun seçimi, bu okulların sınavlarına başvuru konusunda geç ya da eksik kalmamak, onlara da iyi bir sınav hazırlığı, sınav hazırlığının öğrencinin kendi çalışması dışında nerede en iyi geliştirebileceğinin dikkatli seçimi, sınavın kaçırılmaması, tercihlerin akılcı olması, kayıt işleminde boş bulunup emeğin ziyan olmasına meydan verilmemesi gibi özenli bir dizi gayret de gereklidir. Özellikle çok önemli bir dönüm noktası olan üniversite sınavı hazırlığı ve pekiştirici yerin seçimi, verimli çalışılması, sınavın iyi değerlendirimi ve tercihlerle kayıtta yine çok özenli olunmalıdır. Hedeflenen tüm okulların başarıyla bitiminde dahi zamanı iyi değerlendirilmiş, iyi hazırlanmış bir özgeçmişle insan kaynakları, uygun-açık işlerin izlenimi; iş başvuruları ile içlerinden en iyisinde karar kılınması ve bu konuda isabetlilikten sonra; sıkça iş değiştirmeden seçilende sebat ve başarıya yönelmek de çok önemlidir. Bizden bu kadar, bundan sonrası size kalıyor. Sevgili gençler başarılar sizleri bekliyor... En güzel başarıların sizlerle olması dileklerimizle...
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.