Bireyleri ve toplumları biçimlendirme , yönlendirme, değiştirme, geliştirme ve yetkinleştirmede en etkili süreç "eğitim"dir .Yalın ve özlü anlamıyla eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla amaçlı olarak belirli değişiklikler oluşturma sürecidir.Eğitim yoluyla bireyin davranışında oluşan değişmeler toplumu, toplumdaki değişmeler de bireyi etkiler. Birey ile doğal, toplumsal ve kültürel çevresi arasındaki iletişim ve etkileşimin, eğitim yoluyla daha düzenli, daha sağlıklı, daha etkili ve verimli olması beklenir. Çağdaş eğitim, bireylerin bedensel, zihinsel, devinişsel ve ileri düzeyde yetiştirilmelerini amaçlar. Bu amaçladır ki çağdaş eğitim, "bilim,teknik ve sanat" denilen üç ana konu alanını kapsayan bir çerçeve içinde düzenlenip gerçekleştirilmeye çalışılır. Çünkü bu üç alan, süreç ve ürün olarak, temelde, insanın davranış yapıları ile doğal, toplumsal ve kültürel çevreleri arasındaki iletişim ve etkileşimin üç ana boyutunu oluşturur. Bu nedenle çağdaş eğitim kapsam bakımından, "bilim eğitimi", "teknik eğitim" ve "sanat eğitimi"nin her üçünü de birlikte içeren bir bütündür.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.