Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, 13.12.1983 tarihinde kurulmuştur. Kuruluş amacı; çalışma yaşamını, işçi-iş veren ilişkilerini düzenlemek, denetlemek ve sosyal güvenlik olanağını sağlamak, bu olanağı yaygınlaştırmak, yurt dışında çalışan işçilerin çalışma yaşamından doğan hak ve çıkarlarını korumak ve geliştirmektir.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının başlıca görevleri şunlardır:
1. Çalışma yaşamını düzenleyici, işçi-iş veren ilişkilerinde çalışma barışının sağlanmasını kolaylaştırıcı ve koruyucu önlemler almak,
2. Çalışma yaşamındaki var olan ve ileride ortaya çıkabilecek olası sorunları ve çözüm yollarını araştırmak,
3. Ekonominin gerektirdiği insan gücünü sağlamak için gerekli önlemleri araştırmak ve uygulamasının sağlanmasına yardımcı olmak,
4. İstihdamı ve tam çalışmayı sağlayacak, çalışanların yaşam düzeyini yükseltecek önlemleri almak,
5. İşçi sağlığı ve iş güvenliğini sağlayıcı önlemlerin alınmasını sağlamak,
6. Çalışma yaşamını denetlemek,
7. Toplumsal adalet ve toplumsal refahın gerçekleşmesi için gerekli önlemleri almak,
8. Çeşitli fizyolojik, ekonomik ve toplumsal risklere karşı sosyal sigorta hizmetlerini uygulamak,
9. Sosyal güvenlik olanağını sağlamak, yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi için gerekenleri yapmak,
10. Yabancı ülkelerde çalışan Türk işçilerinin çalışma yaşamı ve sosyal güvenlikle ilgili sorunlarına çözüm yolları aramak, hak ve çıkarlarını korumak ve geliştirmek,
11. Çalışma yaşamını geliştirmek için çalışanları koruyucu ve çalışmayı destekleyici önlemleri almak,
12. İş istatistiklerini derlemek ve yayımlamak.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının aylık ve ücretsiz, "İş ve İşçi Bulma Kurumu", "İstatistik Bülteni" ile yıllık ve ücretsiz yayımlanan "İstatistik Yıllığı" ve "İstihdam Raporu" dergileri vardır.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.