(1904 Figueras, İspanya - 1989 Figueras, İspanya) İspanyol ressamı. 1920-1923 yılları arasında noktacılık tekniğiyle Katalonya manzaraları yapan Dali, Madrid Akademisinin en parlak öğrencisi olduğu dönemde kübizmi benimsedi. 1927'de Paris'e yaptığı kısa bir yolculuk sırasında Picasso'yla, dadacılarla ve gerçeküstücülerle tanıştı. 1926'dan sonra, Freud'un kuramlarından etkilenen, saplantılarının gerçek dışı evrenini desenin kesin gerçekliğiyle birleştirdiği yapıtlar vermeye başladı.
Özgün kişiliğiyle 20. yy. sanat dünyasını etkileyen Salvador Dali, gerçeküstücülüğün önde gelen temsilcilerinden sayılır. 1950'lerin sonuna doğru dışavurumculuğa yönelmiştir. Yaratım yöntemlerini, yayınladığı pek çok makalede ve "Dali'nin Gizli Yaşamı" (New York, 1941) adlı özyaşam öyküsünde, "düş gücünün çağrışımsal düzenekleriyle temellenen eleştirili paranoyak etkinlik" sözleriyle açıklamıştır. Ayrıca 1964'te yayınlanan "Bir Dâhinin Günlüğü" de ilgi çeken başka bir öz yaşam öyküsü çalışmasıdır. "Belleğin Sürüp Gitmesi" (1931), "Bir Sahilde Yüz ve Meyve Kabının Görüntüsü" (1938), "Göğe Yükseliş" (1952), "Kendi Ününün Parlaklığı ve Gölgesiyle Velázquez'in Çocuk Margarita Resmi" (1958), sanatçının en tanınmış tablolarından bazılarıdır.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.