Alm. Fahre (f), Fr. Bac(m), İng. Ferry. Okyanuslarda, bilhassa boğaz ve küçük denizlerde bir sâhilden diğer sâhile, vâsıta, yük ve yolcu gibi her türlü nakliyât işinde kullanılan bir çeşit gemi. Araba taşıyan feribotlar yanında tren vagonları taşıyan cinsleri de vardır. Bu feribotlarda tren rayları bulunur.Standart feribotun iki ucu yuvarlak, üst kısmı geniş olup, makinası feribotu ileri ve geri alabilecek cinstedir. Uzunlukları 30-40 m arasında değişir. Boylarına göre enleri diğer gemilere göre daha geniştir. Okyanusta çalışanlar normal tiplerden biraz değişiktir. Bunlar standart gemi türünde olup, arabalar için kullanılanlarda, arka veya yan kapaklar mevcuttur. Özellikle dünyâda, Manş ve Baltık denizinde,Volga Nehrinde, Japonya ve Yeni Zellanda’da yaygın olarak kullanılır. Araba feribotlarından dokuz bin tonluk olanları mevcuttur.
Türkiye’de Çanakkale-Bozcaada-İmroz, Mersin-Girne, Darıca-Yalova, İstanbul-İzmir, İstanbul-Bandırma ve İstanbul Boğazının iki yanında feribot seferleri yapılmaktadır. Ayrıca yaz aylarında İzmir-Trieste (İtalya), Trabzon-Köstence arasında (Ro Ro)feribot seferleri düzenlenmiştir.
Petrol ürünlerinin her geçen gün artması, daha ucuz olan deniz taşımacılığının önemini arttırmaktadır. Bu bakımdan arabaların nakli için tercih edilen feribotlara rağmen daha fazladır.İkinci Dünyâ Savaşından sonra köprü yapma teknolojisinde meydana gelen gelişmelerle, kısa hatlardaki feribot seferleri zamanla terk edilmeye başlamıştır.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.