eski devirlerde at ve atlı araba yarışlarının yapıldığı ve seyredildiği yer. U biçimli yapının oturma yerleri, iki kenarı boyunca basamaklar hâlinde yükselen sıralardan meydana gelirdi. Hipodromun ortasında uzanan bir duvar yarış pistini ikiye böler, yarışmacılar bu duvarın çevresinde dolanırdı. Aynı anda 10 arabanın yarışabildiği büyük hipodromlarda yarış pistinin genişliği 100, uzunluğu 200 metreyi geçerdi. Eski devirlerde yapılan en büyük hipodrom, yapımına Septimius Severus döneminde (193-211) başlanan ve Birinci Constantinus döneminde (306-337) bitirilen Konstantinopolis (İstanbul) Hipodromudur. Osmanlılar devrinde Atmeydanı denilen bugünkü Sultanahmet Meydanında bu hipodromun kalıntıları vardır.
Türkiye’de İstanbul Bakırköy’deki Veliefendi Hipodromu Almanya’dan getirilen bir uzmanlar grubuna yaptırıldı. Bu hipodrom günümüzde 4000 m2lik bir alanda 4 katlı 5000 kişilik bir tribüne ve 90 gişeye sâhiptir. Kum pistin eni 20, boyu 1800 m; çim pistin eni 40, boyu 2000 m uzunluktadır. 1968’de yenilenen Veliefendi Hipodromu jokey soyunma odaları, otoparklar, basımevi binaları, ahırlar, at eyerleme yerleri vb. hizmet ünitelerinden meydana gelir. Türkiye’de ikinci hipodrom 1934’te yapılan Ankara Şehir Hipodromudur. Fakat bu hipodrom 1981’de istimlak sebebiyle kapatıldı. Türkiye’de at yarışlarının düzenlendiği ilk yer olan İzmir Şirinyer’deki pist 1885’te yapıldı. Bu pist 1954’te Jokey Kulübünce kiralanıp 1957’de satın alındı. 1973’te hipodrom tesisleri yapıldı. 2000 kişilik tribünü olan hipodromun kum pisti 25 m genişliğinde, 1600 m uzunluğundadır. 25 m genişliğe ve 1600 m uzunluğa sâhip Adana Hipodromu ise 1956’da faâliyete geçti.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.