Alm. Wagenaufbau (m), Karosserie (f), Fr. Carrosserie (f), İng. Body of car. Motorlu kara vâsıtalarının, yolcu ve yükleri taşıyan kısmı. Ön çamurluk, motor kapağı ve ön ızgara, karoserden değildir. Karoser, otomobilin satışında rol oynayan en önemli faktördür.
Otomobil karoserleri, önce çeşitli parçalar halinde imâl edilir, pres ile şekil verilir. Daha sonra bu çeşitli parçalar kaynak yolu ile birleştirilir. Böylece ortaya çıkan karoser, paslarından temizlenir ve boyanır. Üst ve arka kısım mekanik bir tabanca ile, diğer kısımlar ise el tabancası ile boyanır. Karoser, seri üretim bandında bir fırından geçirilerek, boyanın kuruması çabuklaştırılır. Bir sonraki kademede koltuklar ve iç aksesuar ilâve edilir. Tamamlanan karoser, şasi üzerine oturtulur. Sürtünmeyi önlemek için karoser ile şasi arasına lâstik çantalar yerleştirilir. Bu tarz imâlatta bir karoser, değişik şasilere monte edilebilir. Diğer bir tarz ise, karoser ile şasinin yekpare gövde hâlinde beraber imâlidir. Bu metodda ağırlık azalmaktadır. Ayrıca bir bütün olarak mukâvemet arttığından, kazalara karşı daha emniyetlidir. Buna karşılık rezonansa meyli daha fazla ve titreşimler fark edilecek seviyededir. Bundan başka bir karoserin birden fazla şasi ile kullanılabilme imkânı bulunmamaktadır. Yekpâre karoser-şasiler, genellikle galvanizli saçtan imâl edilir ve büyük boya havuzlarına daldırılır. Böylece korozyon en az seviyeye indirilir. Karoser imâlatında bu iki usûl arasında umumî bir tercih yapılmamıştır.
Bir de küçük hacimli spor arabalar için fiber-glass karoserler îmâl edilmektedir. Burada da yine parçalar hâlinde îmâl edilen karoser, alüminyum perçinler ve bir yapıştırıcı ile birleştirilmektedir. Fiberglas karoser îmâli en fazla 50.000 adetlik modellerde ve küçük hacimli arabalarda iktisâdî olmaktadır.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.