Alm. Wertzwachs (m), Fr. Valeur (f) ajoutée, İng. Aceretion value. Bir istihsal faaliyetinde, üretim faktörlerinin mahsûlün değerine yaptıkları katkı.
İstihsal faaliyeti, ilk istihsalden başlayarak mal veya hizmetin müstehlike (tüketiciye) arzına kadar uzanan bir ameliyedir. Bu zincirin her safhasındaki (ilk istihsal, îmâlât, toptan, perakende) mal veya hizmet, değerine; toprak, sermaye, emek ve müteşebbis olarak sayılan üretim faktörleri tarafından; rant, fâiz, ücret ve kâr nâmıyla ilâvelerle aktarılır. Malın değeri, ilk safhada (eğer ara malı yoksa) tamâmıyle katma değerdir. Daha sonra, malın değeri içinde ara malı payı artar, eklenen değer düşer. Toptan ve perakende safhalarda, katma değer yalnızca kârdan ibâret olabilir. Katma değer, malın satış değerinden malın içinde bulunan ara malı değerinin düşülmesiyle veya her faktör payını ayrı ayrı toplayarak bulunabilir.
Matrahı, mal ve hizmetlerin katma değeri olan vergiye, Katma Değer Vergisi denilmektedir. (Bkz. Katma Değer Vergisi)
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.