(1840 Paris, Fransa - 1926 Giverny, Fransa) İzlenimcilik akımının başlatıcısı olan ressam. Monet, ilk başarısını 15 yaşında karikatürlerinin satılmasıyla kazandı. Resim yaşamı Eugene Boudin ile tanıştıktan sonra başladı. 1859-1860 Suisse Akademisinde eğitim gördü. Kısa bir süre sonra askere alındı ve Cezayir'e gitti. 1862 yılında Paris'e döndü ve eğitimine devam etmek için Charles Gleyre'in atölyesine girdi.
Frederic Bazille, Alfred Sisley ve Pierre-Augute Renoir ile tanıştı. Bu grup öğretmenleriyle anlaşamadığı için Barbizon yakınlarında küçük bir köy olan Chaillyen Biere'e taşındı. 1865-1870 yıllarındaki gençlik dönemi resimlerinde izlenimciliğin tipik özelliği olan kesik fırça vuruşlarını resimlerinde henüz kullanmamıştı.
Orta sınıf beğenilerini yansıtmak izlenimciliğin genel tanımını oluştursa da, Monet kendi köktenci doğa görüşünü yansıtabileceği yöntemler arıyordu. "Irmak"(1868) ve "Sainte-Adresse Kumsalı"(1867) gibi doğa resimleri onun izlenimci tarza geçişini çok iyi bir şekilde tanımlar. 1870 yılında Camille'nin Trouville'de kumsalda otururken bir resmini yaptı ("Trouville'de Kumsal", Tate Galerisi, Londra). Bu eser görsel gerçekliğin o döneme kadar yapılmış en iyi örneğiydi. Fransız-Alman savaşından uzaklaşabilmek için Londra'ya gitti. 1871-1872 yıllarında Hollânda'da kanalların, sandalların ve yel değirmenlerinin resmini yaptı. Daha sonra Paris'e döndü ve Argentuil'de yaşamaya başladı, bu dönem izlenimcilik akımınında doruğa ulaştığı dönem oldu. Resim tarihinde yeni bir tarz olan bu mekânsallık kavramı1925'te yaptığı orangeride iki büyük oval odaya yerleştirdiği dev duvar resimlerindeyse daha da açık hâle gelmişti. Öyleki Andre Masson 1952'de bu odalara "İzlenimciliğin Sistina Şapeli" demişti.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.