Alm. Moto-Cross (n), Fr. Moto-cross (m), İng. Moto-cross. Normal yolların dışında, engebeli, son derece iniş-çıkışların bulunduğu yörelerde, motosikletle yapılan yarış. İlk defâ 20. asrın başlarında İngiltere’de başlayan yarışlar, günümüzde Avrupa’da çok yaygın bir hâldedir. Motokros yarışları 40 dakika veya daha kısa süreli olmak üzere iki devrede yapılır. Motokros yarışları milletlerarası Motosiklet Federasyonunun (FIM) denetim ve gözetiminde yapılmaktadır.
Yarış yapılacak yerler bayraklar ve özel işaretlerle belirlenir. Bu güzergâh pekçok tehlikelerle doludur. Bir ilâ üç mil uzunluğunda olan yol boyunca son derece pürüzlü inişli-çıkışlı, tümsekli bataklık engeller vardır. Çıkış yerinde toplanan yarışçılar çok kalabalık ise ayrı gruplar hâlinde yarışırlar. Başlangıç bayrak sallama veya ışıklı sinyalle olur. Yarışçı tâkip edeceği güzergâhtan ayrılırsa, ayrıldığı noktaya gelip, yarışa devâm edebilir. Yarış esnâsında müsâbıklar birbirlerini tehlikeye düşürecek davranışlarda bulunamazlar. Bitiş çizgisine ilk gelen müsâbakayı kazanmış olur. Müsâbakalara katılan tekli motorlar 125 cc, 250 cc, 500 cc olmak üzere üç cinstir. Motorun önüne ve yanına yarış numaraları konur.
Motor sürücüleri, başa koruyucu başlık, ceket ve pantalon, uzun çizme, beli ve dizi koruyucularla eldiven giyerler.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.