Alm. Marketing (n), Fr. Marketing (m), İng. Marketing. Dar anlamda, bir işletmenin ürettiği mal ve hizmetlerin piyasaya sürülmesi. Geniş anlamda malın üretiminden tüketilmesine kadar, mal akımını kolaylaştırıcı işlemlerin bütünü olarak târif edilebilir.
Pazarlama bir işletmenin temel ve aslî fonksiyonudur. Malı veya hizmeti üretmenin nihâî gâyesi, satış yaparak kâr sağlamaktır. Dolayısiyle, işletmenin, istihsal, finansman, muhâsebe, yönetim gibi diğer faaliyetleri hep pazarlamaya hizmet eder.
Bir malın uygun şekilde pazarlanabilmesi için öncelikle bir piyasa ve talep araştırmasına ihtiyaç vardır. Daha sonra, belirlenecek piyasa payı ölçüsünde reklâm ve diğer araçlarla, malın sürümü cihetine gidilir. Satış çeşitli tedbirlerle tahrik edilir.
Pazarlama politikası, malın kalitesi, tanıtımı, fiyatlandırılması, tüketici sevk ve tercihlerine uydurulması için yapılan ayarlamalardır. Bu politikadaki başarı kârlılığı doğrudan etkiler.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.