İnsan davranışlarını belirli bir yönde etkilemek amacıyla kullanılan kitle iletişim teknikleri. Reklâmcılık İlk ve Orta Çağlarda çok ilkel şekilde, genellikle çığırtkanlar, tellâllar aracılığıyla yapılmaktaydı. Espri ve hitap gücü iyi olan sanatçı, diğerlerinden daha fazla başarı elde ederdi. Sonraları Avrupa'da; esnaflar mallarının kalite kontrolünü yaptırmak zorunda kalınca markalamaya yöneldiler. Örneğin Romalı bir sütçünün işareti keçi, fırıncınınkiyse değirmendi.
Günümüzde kitle iletişim araçlarının gelişmesiyle, reklâmcılık alanında da çok değişik yapım ve ürünler kendini göstermektedir.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.