1952 Yılında İstanbul'da doğdu. 1969 yılında açılan sınavı kazanarak İstanbul Devlet Opera ve Balesine dansçı olarak katıldı. Pek çok opera, operet ve bale eserlerinde dans etti. 1974 yılından sonra çalışmalarına başdansçı ve solist olarak devam etti, görevini koreograf kadrosunda sürdürmektedir.
Koreografi çalışmaları, 1980 yılında IV.Murat Operasının ilk sahnelenişi ve Don Kişot balesinin koreografi asistanlığı ile başlamıştır. 1982 yılında Venedik'te Bir Gece Operetinde İlk Koreografisini gerçekleştirdi. Aynı yıl Londra'ya giderek Royal Ballet Company ve School'da çalışmalarda bulundu.
1984/ 1985 yılı Avni Dilligil 'En İyi Tiyatro Koreografisi' ödülünü alan Selçuk Borak, 1991 Haziran ayında İstanbul Devlet Opera ve Balesi Koreograf kadrosuna atanmış, 'Bir Ata, Krallığım' oyunu ile '1997 Zihni Küçümen Tiyatro Emek Ödülü' , 'Atatütk ve Çocuk' oyunu ile 'Ferih Egemen 2000 Çocuk Oyunları Emek Ödülü'nü almıştır.
ÇALIŞMALARINDAN BAZILARI
ROL ALDIĞI ESERLER
Raymonda (Jean De Brienne) Oluşum (Canlılar)
Petruşka (Petruşka) Les Patineurs (Beyaz Çift)
Kurban (Mirza) Kapandakiler (Şakacı/ Toplumdışı/ İki Genç Aşık)
Gideyazdı (Pas De Deux Çağ.B.Koreog.Günü 1994) Solobor (Solo Çağ.B.Koreog.Günü 1996)
Pavane (Y.Alpar B.Std. A.K.M.) Asla Geç Değil (Y.Alpar B.Std. A.K.M.)
Borak, Asla Geç Değil balesinin koreografisini değiştirerek İstanbul Devlet Opera ve Balesine uygulamış, Cumhuriyetin 75. Yıl Kutlamaları Lirik Tarih gösterisinde bu eser sergilenmiştir. Bir ruj.. ( Madam Olga Nuray Olcay'ı anma gecesi için). Bütün balelerinin konuları, müzik araştırma ve dizimleri sanatçıya aittir.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.